Arbeiderpartiet har en vekstplan for Kongsvingerregionen. Stem inn ordfører Lise Selnes, Nord-Odal (foran) og seniorrådgiver Minja Dzamarija (th), Kongsvinger på Stortinget, så får ordfører Knut Hvithammer, Sør-Odal (tv) og ordfører Kamilla Thue, Eidskog drahjelp til ny vekst. Foto: Birgitta M. Linden.

Vekstplan 2021

Arbeid til alle er jobb nummer én!

Arbeiderpartiet har laget en vekstplan for Kongsvinger-regionen. Gjennom en aktiv næringspolitikk skal vi skape nye arbeidsplasser. Dette er helt avgjørende for trygg velferd og levende byer og bygder.

Tiltak for arbeid til alle og grønn vekst, område for område. Mye får vi til lokalt, noe krever nasjonale vedtak. Det er derfor det er så viktig å få inn de lokale kandidatene Lise Selnes og Minja Dzamarija på Stortinget. Her er noen av punktene i vekstplanen:Arbeiderpartiet vil ha:•    Klimafabrikk hos Forestia•    Tollstasjon på grensen•    Politihøgskole•    Lærlingplass til alle•    Flere studieplasser i sjukepleie•    Større pendlerfradrag•    Flere behandlinger til Ahus Kongsvinger