Årsmøte i Kongsvinger Arbeiderparti 2020

Promenaden 30. januar 2020

Det var solid oppmøte da Kongsvinger Arbeiderparti holdt sitt årsmøte ved utgangen av januar 2020. Stortingspolitiker Lene Vågslid innledet på møtet og hun snakket om det politiske landskapet i Norge, spesielt knyttet til jus-feltet som har hatt 8 ulike ministere fra FrP gjennom de siste 6 årene. Vi har Politihøgskolen på Sæter som vi vil styrke for mer utdanning og etter- og videreutdanning. Vi trenger flere politifolk, men dagens regjering radbrekker norsk politi. Arbeiderpartiet vil ha flere politifolk slik at det kan jobbes både forebyggende og  i førstelinje der folk er - når ting skjer.

Stortingspolitiker Lene Vågslid fra justiskomiteen, innledet på årsmøtet og fortalte om det politiske landskapet innenfor jus-feltet.

Stortingsrepresentant Lene Vågslid innledet på årsmøtet til Kongsvinger Arbeiderparti

Valgkomiteen har bestått av Stian Sønsterud, Kjersti Dreier Sidselrud og Sjur Strand. De la fram en innstilling på nytt styre og samtlige ble enstemmig valgt. Styret består av:

• Leder: Terje Verhaug
  • Nestleder: Elin Såheim Bjørkli
  • Sekretær: Turid Dybendal
  • Kasserer: Sjur Strand
  • Kvinnekontakt: Minja Tea Dzamarija
  • Medlemsansvarlig: Christina Lyle
  • Styremedlem 1: Aud Marie Bryn
  • Styremedlem 2: Paul Inge Tønseth
  • Styremedlem 3: Kristian Snare Strand
  • Varamedlemmer: Caroline Belda, Mari Ann Hamletsen, Rune Løvberg, Alf-Tore Pedersen, Reidun Thøger-Andresen og Egil Andersen.
  • Hans Reum leder senioutvalget og tiltrer styret.
  • Porya Pourandi fra AUF tiltrer styret med alle rettigheter.
Terje Verhaug ble gjenvalgt og tar fatt på et nytt år som leder i Kongsvinger Arbeiderparti